pátek 29. ledna 2016

Co musí unést kabelka

Za poslední rok se mi rozrostla sbírka rtěnek, které se mnou putují v podstatě všude. Ve chvíli, kdy jsem na vizážistickém kurzu zjistila, že červená rtěnka vůbec není neslušivá, naopak, že dokáže na rtech neuvěřitelné, dělily mne už jen minuty od toho, aby z mé kabelky zmizely nenápadné lesky a nahradila je první červená. A pak druhá. A třetí, protože musím mít i matnou. Jenže ne každý den je možné zahalit rty do rudé. Takže následovala pro změnu naprosto nude rtěnka od M.A.C. Vlastně vůbec první M.A.C. produkt v mé výbavě.  A protože nude je hodně nenápadná a bylo léto, chtělo to k ní lesk - nenápadný, ale přesto takový, aby rty rozzářil. Na konci prázdnin jsem v Itálii objevila značku Pupa a jejich úžasné rtěnky. V kabelce mají své místo hned dvě - naprosto letní odstín a naopak, podzimní, matná rtěnka. Poslední úlovek byl soukromou odměnou. Stála jsem uprostřed obchodu M.A.C., pár dní před Vánoci, a chtěla si odnést "něco". Něco, co mi udělá radost, čím se odměním, protože tato značka věru není "za lidovku". Bylo mi v tu chvíli tak nějak jedno, co si ponesu k pokladně, ale muselo mě to "vzít". Nakonec jsem na radu příjemné prodavačky odnesla k pokladně, pro změnu, rtěnku. Zadání bylo jasné - musí být vhodná k večernímu líčení, stejně, jako k nude. A překvapivě, což nebylo ale vůbec prvoplánované, jsem zjistila, že je to odstín, po kterém jsem toužila, bez přehánění, 15 let. Pamatujete si začátky Avonu u nás? Tehdy měli v nabídce rtěnku Moist Mocha. Časem ji k mé lítosti vyřadili a já nenašla náhradu. Až teď :-) 



První rtěnkou, která se v mé sbírce červených objevila, je rtěnka Sephora v odstínu C31. Neuvěřitelně slušivý odstín a je jedno, jestli je nositelkou blondýnka, nebo brunetka. Vyzkoušeno :-) Pigmentace úžasná, rtěnka zvládne i pití a malou svačinu. Následovalo "máslíčko" od Astoru. Kupovala jsem jej jako součást časopisu v Německu - tedy, koupila jsem si časopis, abych máslíčko dostala :-) Nevím, jestli se v tomto odstínu prodává i u nás a dopředu se omlouvám, popisky na obale se každodenním nošením prostě oloupali a nerozluštím je :-) Je to máslo na rty, takže nelze očekávat long wear efect. Dokáže rty vyživit, vyhladit, ale je pravda, že po prvním pití je třeba doplnit. Třetí červený kousek je Maybelline ColorDrama v odstínu 520 Light it up. Jedná se o rtěnku v tužce s matovým efektem a poměrně slušnou výdrží. Měla by být podobná longwear produktu od Nars s tím, že stojí opravdu jen zlomek toho, co Nars. Nars jsem neměla, proto nedokáži posoudit, i když je pravda, že kolem ní brousím pokaždé, když navštívím Sephoru :-) Každopádně, Maybelline má co do komfortnosti nanášení, pigmentace, výdrže i ceny jedničku.

Reálné barvy rtěnek jsem opět fotila na ruce dcery, kvalita není úplně ideální, jednak jí nerada trápím, navíc fotím mobilem, obvykle večer, kdy světlo není ideální. Upozorňuji ale, že Sephora (nahoře) opravdu NENÍ stejná, jako Maybelline (uprostřed), to se Vám jen zdá :-D 

V Itálii jsem objevila značku Pupa, několik kousků jsem si odtud odvezla, mezi nimi i dvě rtěnky. Nejprve jsem neodolala naprosto "šťavnaté" barvičce klasické krémové rtěnky z kolekce Miss. Úžasná letní záležitost s číslem 400. Druhý den jsem se vydala pro tekutou rtěnku s matovým efektem z kolekce I´m Pupa. Pod odstínem 012 se skrývá naprosto geniální barva, která se opravdu těžko popisuje. Na rtech vypadá nádherně, jen je škoda, že se postupně otírá. Obě rtěnky je nutné nanášet podstatně častěji, než například červené - u těch je samozřejmě pigmentace úplně jinde.
Vlevo letní odstín 400, vpravo tekutá rtěnka, která po zaschnutí udělá naprosto matný efekt

Poslední trojicí, která má své místo v kabelce, jsou rtěnky M.A.C. a lesk Benefit. Nude odstín nejsem bohužel schopná rozšifrovat, sloupla se mi z něho cedulka (omlouvám se, už jsem zjistila, že produkty je lepší fotit ihned po rozbalení :-) ) Je hodně krémová a nutností je mít pod ní rty v dokonalém stavu - v opačném případě zvýrazní každou šupinku, zalézá do vrásek... Výdrž taky není úplná hitparáda... Většinou ji "ředím" leskem Benefit dandelion - sám o sobě lesk udělá jen malinko lesklý efekt, s nude rtěnkou je to ale opravdu paráda. Tak nějak jeden bez druhého jsou nezajímaví, dohromady hrozně fajn :-))
Posledním přírůstkem je zmiňovaná "odměna". Rtěnka Cremesheen Modesty v odstínu A65. Je úžasná, momentálně moje nejpoužívanější. Super samotná, sofistikovaná společně s konturovací tužkou - a tady pozor - záleží na tom, jakou konturovací tužku použijete. Pokud s růžovým tónem, rtěnka vypadá růžově, pokud s hnědým, rtěnka je na rtech opravdu jako mléčná čokoláda. Úžasný chameleon s úžasnou výdrží na rtech, který snese i nějakou tu šupinku... 


Barva M.A.C. se opravdu špatně zachytávala (vpravo), všimněte si, že na horní fotce vypadá hodně růžově, na ruce podstatně méně. Je to chameleon, fakt :-) Zleva pak lesk Benefit, uprostřed nude odstín M.A.C.

Obecně nemám v kabelce, až na Astor a Maybelline, žádnou "levnou" rtěnku. Pupa stojí v Itálii 20 Euro, M.A.C. pod 500,- také není. Jenže, jsem přesvědčená, že zrovna rtěnka je produkt, který dokáže udělat neuvěřitelnou parádu, pokud je vhodně zvolená. A v levnějších drogeriových produktech jsem prostě nenašla to, co jsem, již tradičně, NUTNĚ potřebovala :-) 

Jaký odstín rtěnky preferujete Vy? A kolik jich nosíte v kabelce? 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář a čas, který jste článku věnovali :-)