pátek 19. února 2016

Daily routine - s čím začínám den a s čím jej zase končím

Často dostávám dotazy na mojí denní péči o pleť. Jedná se o téma, o němž jsem hodně přemýšlela, zda jej má smysl vůbec nakousnout. Z několika důvodů. Moje pleť je jako počasí a s počasím, čti ročním obdobím, se také mění. Navíc jsem od podzimu do zimy procházela chemickým peelingem, který pleť hodně pozměnil. Nejednalo se o chemický peeling v kosmetickém salonu, ale v centru estetické a dermatologické medicíny, takže silnější preparát. Pleť mám na střídačku normální/sušší a pak pro změnu normální/problematickou. Paradoxně, nemám mastnou pleť, byť pravidelně bojuji s nedokonalostmi. Péče o pleť ve chvílích, kdy jí zdobí pupínky, jsem nefotila. Jedná se, v posledním roce a půl, vždy o kratší časový úsek, s nímž mi pomáhá zelená Bioderma z lékárny. Působí poměrně rychle, stačí mi cca týden a je zase na delší dobu klid :-) Při čtení, prosím, berte v potaz, že mám opravdu pleť poměrně náročnou a zároveň, že to, co sedí mojí pleti, vůbec nemusí sedět vaší :-) Nezaměřuji se na čištění pleti, o tom už jsem se v několika článcích zmínila a navíc připravuji další článek, který čeká jen na to, až dokoupím produkty, abych je mohla ukázat ještě před tím, než mi začnou dělat společnost.


Poté, co jsem spotřebovala krém od Dioru, pouštím se do hledání jeho náhrady. V tuto chvíli mi dělá ráno společnost sérum a krém Oxygen Ainhoa. Sérum je poměrně zvláštní. Po zapumpování v podstatě vyteče voda, takže mačkám do dlaně a po obličeji rozetřu. Protože se potýkám s hydratací pleti, a to i v období, kdy tropí hlouposti, sérum nebo krém, který se o ní postarají, prostě potřebuji. Krém je konzistencí mezi krémem a gelem. Po pleti klouže a rychle se vstřebává. Rozumí si s make-upem, nezanáší mi póry, což je v mém případě jedna z podmínek. Makeup se na něj nanáší výborně, neoxyduje. Co se účinků týče, já opravdu oceňuji hlavně to, pokud krém nenechá pleť vysušenou nebo naopak večer po odlíčení nemám na pleti pupínky. A to se tady neděje. Dior to není. Nebudeme si nic nalhávat, pochybuji, že najdu jen tak náhradu, kdy po krému je pleť rozzářená, hydratovaná, póry stažené a to vše v jednom kroku s tím, že navíc krásně sjednocuje. To u Ainhoa krému není. Také je diametrálně rozdílná cena. Splňuje ale moje základní požadavky, pleť se po něm přes den nemastí, neháži na své okolí prasátka :-) Už před časem jsem si koupila sérum Kiehl´s. Mělo by zatočit s nedokonalostmi, skvrnami na obličeji a podobně. Vzhledem k tomu, že jsem po chemickém peelingu, barevných nerovností na pleti nemám tolik. Upřímně se přiznám, že jsem v používání séra neviděla žádný zásadní efekt a trochu lituji, že jsem raději nesáhla po jejich ikonickém oleji. Vím pro příště. Nicméně, séra ráda střídám a pro pocit, že pro sebe něco dělám, jej používám dál. Tradičně po nanesení make-upu zastříkávám Havlíkem, proto je v denní péči také. On se nám tu stejně ještě zopakuje :-))


Večer pleť ráda rozmazluji. Zatím co v denní péči mám požadavky "jen" na hydrataci, nekomedonost a soulad s make-upem, na noční péči kladu vyšší nároky. Po odlíčení vždy "nakrmím" pleť Havlíkem - jeho hydratační vodou. Následuje buď opět ikonický produkt v podobě Nuxe oleje, který aplikuji ihned po nanesení vody, abych jej vpracovala ještě do vlhké pleti, nebo se pustím do péče z díly Lush. Zamilovala jsem se do jejich Kmotřičky houbičky. Séra v podobě tuhého "oblázku", které voní po žampionech. Sérum se rozpouští po dotyku s kůží, stačí přejet po pleti a pak rozetřít. Dělá mi na pleti podobný efekt, jako krém od Dioru - pleť vypadá krásně. Jenže, pod make-up není, to jsem marně zkoušela. Sérum je možné použít samostatně, nebo následně použít krém. Úžasné je použít jej i před tím, než nanesete pleťovou masku. Nebojím se jej vklepat ani do očního okolí, kupodivu si s ním rozumí a už jen za to má palec nahoru :-D Potřebujete na něj ale krabičku, ať už přímo Lush, nebo nějakou, kterou najdete doma. Nicméně, v lednici už mám v zásobě další kousek :-) Ať už na sérum, nebo samostatně, používám aktuálně další Lush produkt, a to krém Imperialis. Barvu má zvláštní, hnědou, takže na první pohled a vlastně ani přičichnutí, žádná hitparáda. Pleť ho ale krásně vpije, je vidět, že si sedí. Napěchovaný je bylinkami, pleť po něm není vysušená, ani přemaštěná, na dotek moc příjemná. Opět, nezanáší póry a navíc například po chemickém peelingu si krásně poradil s přesušenými místy. Brousím si teď zuby na Skin Drink od Lush, jsem zvědavá, s čím o víkendu z obchodu odejdu :-)


V horších dnech, jak jsem psala, sahám s jistotou po Biodermě. V těch lepších mám osvědčené produkty výše. Nicméně, jedná se o péči v zimním období, jakmile zasvítí sluníčko, péče se mění a na letošní rok jsem si slíbila, že se v denní péči zaměřím i na sluneční faktor. Tak uvidíme, zda to dodržím :-)

Kolik produktů máte na poličce v koupeně Vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář a čas, který jste článku věnovali :-)