pátek 5. února 2016

Test make-pů TimeWise® Mary Kay

O make-upech firmy Mary Kay se toho v blogosféře moc nepíše. Nebo alespoň blogerky, které si ráda přečtu ke kávě, se o nich příliš nerozepisují. Nebudu pátrat po důvodech, proč tomu tak je. Já osobně jsem dostala soukromou nabídku, abych make-upy, dle katalogu MK podkladové báze, vyzkoušela. Dopředu upozorňuji, že make-upy (budu jim tak i nadále říkat, protože podkladová báze je u mě klasický bezbarvý primer) mi zapůjčila ze své soukromé sbírky prodejkyně MK, které jsem je zase všechny pěkně vrátila :-) To pro pořádek :-) A teď jen malé doporučení, uvařte si kávu, bude to delší :-)



Dostala jsem k vyzkoušení kompletní škálu make-upů. Dělí se na dvě skupiny, barevně jsou odlišené proužky na zadní straně - pro suchou/normální pleť a pro smíšenou/mastnou pleť. Make-up pro suchou/normální pleť je rozjasňující, pro smíšenou/mastnou je matující. Už to je samo o sobě sympatické. Zároveň jsou rozdělené do dalších dvou podskupin, a to odstínů Ivory a Beige. V každé této podskupině jsou odstíny od jedničky do sedmičky. Tak, to k technické stránce věci :-)

Protože MK neprodávám a chtěla jsem si vše vyzkoušet sama, chvíli mi trvalo, než jsem přišla na to, proč je například odstín Ivory 7 v taštičce dvakrát a má pokaždé trochu jiný odstín :-) Ivory bych obecně doporučila bledulkám s růžovým podtónem, Beige pak těm, které jsou majitelky žlutého podtónu pleti. Obecně lze říci, že těch, kteří mají růžový podtón, je více a ze zkušenosti vím, jak těžké je například v drogerii sehnat make-up, který není žlutý, čti oranžový :-) 


Jsem hodně zvědavá, takže jsem se rozhodla, že vyzkouším oba dva typy make-upů ze skupiny Ivory s číslem 7, které mi sedlo zřejmě nejvíce. Beige jsem vzdala po otevření první tubičky :-) Make-upy jsem nanášela štetcem Zoeva, protože jsou tekutější (na to pozor, pokud nanášíte ze hřbetu ruky).

Jako první jsem zkusila ten, který je určený pro normální až suchou pleť. Podle popisu ze stránek MK je rozjasňující. A pod to se můžu podepsat. Je spíše lehce až středně krycí, výhodou ale je, že se dá úspěšně vrstvit, takže není problém přidat tam, kde potřebujete vyšší krytí. Rozhodně tím neuděláte nános a vrstvení, i když jen v části obličeje, není znatelné. Nanášení je příjemné, make-up voní jinak, než jsem u ostatních zvyklá, ale není to vůně, která by mi vadila. Jak se nanáší prsty, to nedokáži odhadnout, vzala jsem automaticky štětec. Jen upozorním, že je v tomto případě opravdu lepší si s nanášením pohrát, déle blendit po pleti štětcem. Docílí se tím naprosto přirozeného finishe.
Výdrž byla výborná. Po 7,5 hodinách oxidace sice byla ve středu čela při pohledu do zrcadla patrná, ale to přičítám hlavně tomu, že nemám suchou pleť. Nepoužila jsem pod make-up bázi, nepudrovala jsem. V tomto případě už bych za standardní situace, kdy netestuji, přepudrovala. Tady jsem opravdu chtěla vědět, jak se make-up chová.

Druhý typ make-upu se mnou strávil plných 12 hodin. Je určený pro smíšenou mastnou pleť. Při nanášení je u něho potřeba ještě více blendit, věřte, že se to vyplatí! Po první vrstvě jsem měla dost patrné nerovnosti a některé rozšířené póry, stačilo ale přidat o kapku více make-upu a přidat na blendingu a efekt, který produkt slibuje, tedy matnou pokožku, byl opravdu hodně patrný. Sjednocená pleť, bez viditelných pórů a naprosto matná. Make-up neoxidoval, s pletí si více sedl. I když já bych pohledově na pleti nosila spíše první testovaný produkt, pleť nemám nejmladší, rozjasnění mi sedělo více. Navíc u sebe nemám ráda úplný mat. A ten tady nastal a opravdu se celý den nehnul - pleť byla stále stejně matná. I večer. Žádná prasátka, žádná místa, kde by se make-up vytrácel. 

Zjistila jsem, že se vyplatí dát si při nanášení opravdu záležet, nebude stačit dvakrát zakroužit štětcem, raději si přivstaňte. Na druhé straně, celý den máte jistotu, že na pleti není maska a že okolí si nevšimne, že make-up na pleti máte. 

Pokud bych měla srovnat s drogeriovými produkty, tak to je opravdu nesrovnatelné, snad jen některé kousky od Astor se trochu blíží, ale pořád mají co dohánět. Hodně mi první testovaný produkt připomíná make-upy PUPA, které si vozím z Itálie, nebo Parisax, s nimiž pracuji při líčení zákazníků a je to profesionální produkt. Cena je plus mínus podobná, PUPA stojí 20 Euro, Parisax 490,- Kč, MK stojí 440,- Kč (dle informací z webových stránek firmy). 

Zleva Beige 1 a Beige 2, vpravo Ivory 7 pro smíšenou/mastnou pleť a Ivory 7 pro normální/suchou pleť


Takže, pokud to shrnu, tak za své peníze v tomto případě dostanete produkt, kde cena odpovídá kvalitě, možná ji i převyšuje. Nemluvíme teď o make-upech od M.A.C. nebo třeba Dior, kde jsme na čtyřmístných cifrách. Tenhle produkt se rozhodně nemusí stydět za to, co umí a vzhledem k tomu, že mi došel oblíbený PUPA, přemýšlím, že jej možná dočasně nahradím MK produktem. Sáhnu po rozjasňujícím i za cenu toho, že jej budu přepudrovávat. Proč, možné lépe vystihne poslední fotka článku :-) Co mi trochu vadí, je tekutá textura, protože nanáším ze hřbetu ruky, po němž stéká,  a fakt, že u neprůhledné tuby nevidím, kolik produktu ještě mám. Ale to už jsou spíše detaily, které rozhodně nemají nic společného s tím, nakolik je produkt kvalitní nebo není :-) Pokud nechcete investovat do make-upu například od M.A.C. (ano, opakuji se, ale oni jsou na ně opravdu přeborníci), neuděláte tady chybu. Navíc, používá je například k líčení zákazníků i moje kamarádka/kolegyně vizážistka Ilona Süsserová (taky není prodejkyně, opět pro pořádek :-) ) a napsala mi k nim: "Jsem majitelkou smíšené pleti a vyzkoušela jsem uz velké množství makeupů od různych značek, hlavně při studiu v Makeup institutu.  Nicméně, vždy jsem se ráda vracela k Mary,  protože valná většina se mi "vpijí" do pleti." 

Osobně mám teď "v merku" pro svoji pleť make-up od Clarins a váhám, jestli ještě raději nezkusím jejich BB krém, který je opravdu vyhlášený. Nicméně, myslím, že časem make-up MK stejně pořídím do své soukromé sbírky :-)

A ještě technická na závěr: Make-upy jsem zkoušela s cílem zjistit, jak sedí mně - mojí pleti, jak se mi s nimi pracuje, jaký mají finish, výdrž, zda nezanášejí póry. A vlastně i zjistit, proč se o nich tolik nepíše (což tedy po své zkušenosti opravdu nevím). Nezkoušela jsem je na profi použití pro zákaznice, takže z tohoto pohledu je hodnotit nemohu. 

Uf, dneska to bylo delší, takže už jen poslední fotka na závěr (jak já se nerada fotím... rozdílná barva pleti je dána tím, že jsem nanášela a fotila za denního světla a odličovala za tmy), děkuji, že jste vydrželi :-) Máte zkušenosti s produkty této značky? Jaký je Váš nejoblíbenější make-up?




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář a čas, který jste článku věnovali :-)